Wat is de relatie tussen de filosofische visie en zakelijke doelen bij het vergroten van de winst? Hoe verbind je het spirituele en het materiële? Veel organisaties hebben, als ze net aan hun reis beginnen, bepaalde zakelijke doelen (naast geld verdienen). Waarom het uitgangspunt voor het opzetten van een bedrijf een idee is, een dorst om iets anders te creëren, innovatief en nuttig, iets dat de hele wereld en mensen zal veranderen! Het klinkt als een utopie, maar het was met zulke gedachten dat de vorming van de merken die we allemaal kennen plaatsvond. Er was een droom! Missie! Globaal doel! Een gezonde bedrijfscultuur is wanneer u wordt omringd door gelijkgestemde mensen, degenen die uw principes en waarden delen. Degenen die het bedrijf in de moeilijkste tijden niet zullen verlaten en zullen blijven geloven in het succes ervan en er alles aan doen om dit te bereiken! Missie, waarden, principes Dit is de basis die wordt gevormd tijdens de oprichting van het bedrijf, waarvoor de organisatie is opgericht en welke doelen en doelstellingen van het bedrijf worden geïmplementeerd. Op basis van de toegekende waarden wordt de staf gevormd. Missie is filosofie en het hoogste doel, de betekenis van het bestaan van de organisatie. Dit is het antwoord op de vraag “Waarom bestaan we?” Waarden zijn de principes waarmee mensen zich laten leiden bij het ondernemen van actie, het zoeken naar en kiezen van een oplossing. Het antwoord op de vraag “Welke ethische regels worden er in de organisatie gebruikt?” Wanneer we de missie van het bedrijf definiëren, moeten we dit duidelijk begrijpen
Ik zou ook zo’n moment willen opnemen als:
Wanneer ik een HR-strategie voor een bedrijf bouw, is de eerste stap altijd het analyseren van de huidige situatie en het blok “Missie en Principes” is het startpunt, het is als het fundament waarop we een huis bouwen. Het eerste wat ik doe is een integratiesessie met de belangrijkste deelnemers. De oprichter van het bedrijf is de belangrijkste persoon die het globale doel stelt. Verder zijn dit gevolmachtigden of een persoon uit het managementteam, die onbeperkt vertrouwen heeft. Die ook van harte de gemeenschappelijke zaak ondersteunt. Het derde front kunnen medewerkers zijn, een soort merkambassadeur. Tegelijkertijd moet u bij het kiezen van de ruggengraat van de groep voor de integratiesessie niet focussen op de gewerkte uren in het bedrijf. Een medewerker kan 6 jaar werken, maar hij deelt jouw ideeën niet helemaal, en we hebben precies “onze mensen” nodig! En dus, wat is het plan voor het definiëren van de missie (nu zullen we de optie overwegen wanneer het bedrijf meer dan 20 mensen in dienst heeft en de wereldwijde groei is begonnen), de belangrijkste problemen zijn gewoon de complexiteit in het management, het lijkt erop dat nieuwe medewerkers uw doelen niet delen en dit is niet het droombedrijf welke wil je. Stappen om uw missie vorm te geven
Medewerkers aannemen Dit is een van de belangrijkste en duidelijke indicatoren van hoe principes en missie medewerkers beïnvloeden. Al bij de ingang “schermen” we mensen af volgens onze waarden “van ons is niet van ons”. Hiervoor wordt een profiel (portret) van de kandidaat gevormd in de context van onze bedrijfscultuur. Bijvoorbeeld: je bent geïnteresseerd in principes bij een kandidaat als klantgerichtheid, teamwork en innovatie. Om dit te doen, hebben we al informatie over hoe TOP-managers begrijpen en wat ze in deze concepten stoppen, en ook hoe ze de aanwezigheid van deze kwaliteiten in een persoon bepalen (cases, vragen, gedrag, etc.). Daarom is het noodzakelijk om een bepaalde check te creëren. een blad (matrix) met deze competenties, waar schalen en beoordelingsmethoden zullen zijn die zullen worden gebruikt door wervingsmanagers en HR-s zodat “onze” mensen de organisatie binnenkomen! Voorbeelden van missies van bekende bedrijven
Als u voor uzelf de missie van het bedrijf wilt definiëren en de waarden wilt begrijpen, helpen wij u daar graag bij.
|
https://www.globalrecruitment.info/ |
