Add Link
Image default
Banen en opleidingen

Wat is de missie van het bedrijf en waarom is de bedrijfscultuur belangrijk?

recruitment bureau

Wat is de relatie tussen de filosofische visie en zakelijke doelen bij het vergroten van de winst? Hoe verbind je het spirituele en het materiële?

Veel organisaties hebben, als ze net aan hun reis beginnen, bepaalde zakelijke doelen (naast geld verdienen). Waarom het uitgangspunt voor het opzetten van een bedrijf een idee is, een dorst om iets anders te creëren, innovatief en nuttig, iets dat de hele wereld en mensen zal veranderen! Het klinkt als een utopie, maar het was met zulke gedachten dat de vorming van de merken die we allemaal kennen plaatsvond. Er was een droom! Missie! Globaal doel!

Een gezonde bedrijfscultuur is wanneer u wordt omringd door gelijkgestemde mensen, degenen die uw principes en waarden delen. Degenen die het bedrijf in de moeilijkste tijden niet zullen verlaten en zullen blijven geloven in het succes ervan en er alles aan doen om dit te bereiken!

Missie, waarden, principes

Dit is de basis die wordt gevormd tijdens de oprichting van het bedrijf, waarvoor de organisatie is opgericht en welke doelen en doelstellingen van het bedrijf worden geïmplementeerd. Op basis van de toegekende waarden wordt de staf gevormd.

Missie is filosofie en het hoogste doel, de betekenis van het bestaan ​​van de organisatie. Dit is het antwoord op de vraag “Waarom bestaan ​​we?”

Waarden zijn de principes waarmee mensen zich laten leiden bij het ondernemen van actie, het zoeken naar en kiezen van een oplossing. Het antwoord op de vraag “Welke ethische regels worden er in de organisatie gebruikt?” 

Wanneer we de missie van het bedrijf definiëren, moeten we dit duidelijk begrijpen

  • wat we zelf willen doen (wat ons vreugde brengt)
  • wat we onze klanten willen geven (wat is de waarde en het nut in ons)
  • zal het bedrijf winstgevend zijn
  • wat levert ons werk op aan de samenleving (staat) 

Ik zou ook zo’n moment willen opnemen als:

  • Zullen onze toekomstige medewerkers voor deze doelen met ons willen werken?
  • Het is als een soort kompas voor de toereikendheid van het doel en om te begrijpen welk team je in de toekomst kunt samenstellen.

 Wanneer ik een HR-strategie voor een bedrijf bouw, is de eerste stap altijd het analyseren van de huidige situatie en het blok “Missie en Principes” is het startpunt, het is als het fundament waarop we een huis bouwen. Het eerste wat ik doe is een integratiesessie met de belangrijkste deelnemers.

De oprichter van het bedrijf is de belangrijkste persoon die het globale doel stelt. Verder zijn dit gevolmachtigden of een persoon uit het managementteam, die onbeperkt vertrouwen heeft. Die ook van harte de gemeenschappelijke zaak ondersteunt. Het derde front kunnen medewerkers zijn, een soort merkambassadeur. Tegelijkertijd moet u bij het kiezen van de ruggengraat van de groep voor de integratiesessie niet focussen op de gewerkte uren in het bedrijf. Een medewerker kan 6 jaar werken, maar hij deelt jouw ideeën niet helemaal, en we hebben precies “onze mensen” nodig!

En dus, wat is het plan voor het definiëren van de missie (nu zullen we de optie overwegen wanneer het bedrijf meer dan 20 mensen in dienst heeft en de wereldwijde groei is begonnen), de belangrijkste problemen zijn gewoon de complexiteit in het management, het lijkt erop dat nieuwe medewerkers uw doelen niet delen en dit is niet het droombedrijf welke wil je. 

Stappen om uw missie vorm te geven

  • We definiëren de deelnemers (de ruggengraat van het team)
  • Een eerste integratiesessie met kernvragen, waarvan het doel is om tot een consensus te komen en te definiëren wat onze missie is en welke principes we hanteren in ons werk (zie de bovenstaande vragen, maar ze zijn veel breder wanneer we met elke deelnemer beginnen te praten)
  • Analyse van primaire informatie en deze tot een droog residu brengen
  • Analyse van informatie van medewerkers
  • De tweede integratiesessie met het team, waarin we de visie van TOP-managers en medewerkers combineren.
  • Goedkeuring en presentatie van de behaalde resultaten 

Medewerkers aannemen

Dit is een van de belangrijkste en duidelijke indicatoren van hoe principes en missie medewerkers beïnvloeden. Al bij de ingang “schermen” we mensen af ​​volgens onze waarden “van ons is niet van ons”. Hiervoor wordt een profiel (portret) van de kandidaat gevormd in de context van onze bedrijfscultuur. Bijvoorbeeld: je bent geïnteresseerd in principes bij een kandidaat als klantgerichtheid, teamwork en innovatie.

Om dit te doen, hebben we al informatie over hoe TOP-managers begrijpen en wat ze in deze concepten stoppen, en ook hoe ze de aanwezigheid van deze kwaliteiten in een persoon bepalen (cases, vragen, gedrag, etc.). Daarom is het noodzakelijk om een ​​bepaalde check te creëren. een blad (matrix) met deze competenties, waar schalen en beoordelingsmethoden zullen zijn die zullen worden gebruikt door wervingsmanagers en HR-s zodat “onze” mensen de organisatie binnenkomen! 

Voorbeelden van missies van bekende bedrijven

  • Microsoft – Iedereen in staat stellen om hun potentieel en hun volledige potentieel te verwezenlijken.
  • Lenovo – We werken voor degenen die handelen. Engelse versie: voor degenen die dat wel doen! Inspireer mensen en word een van ’s werelds beste bedrijven.
  • General Electric – We helpen de problemen en problemen van elk individu en bedrijf op te lossen.
  • Sony – stopt niet bij creativiteit en innovatie om hoogwaardige en innovatieve producten te creëren.
  • Intel – Maak computers en innovatieve producten en technologieën om het leven van mensen te verbeteren.
  • Enter – We helpen het heden te waarderen. Met liefde en eerlijkheid. 

Als u voor uzelf de missie van het bedrijf wilt definiëren en de waarden wilt begrijpen, helpen wij u daar graag bij.

search for a job

https://www.globalrecruitment.info/