Add Link
Image default
Marketing

Tips voor het vinden van een baan in de marketing

Ben je net afgestudeerd of werk je al en ben je op zoek naar een nieuwe baan in de marketing? De vacatures liggen voor het oprapen, dus het hoeft niet lang te duren voordat je een nieuwe baan hebt. Maar hoe vind je nu een baan binnen de marketing dat écht bij jou past en waar je jezelf wel een tijdje ziet werken? Je leest het hier!

Waar wil je werken?

Als je op zoek gaat naar een baan in de marketing zul je waarschijnlijk onwijs veel functies tegenkomen. Het werkveld is namelijk best breed, wat zowel een voordeel als een nadeel kan zijn. Het voordeel is dat je ongetwijfeld snel een vacature kunt vinden, het nadeel is dat je door de bomen het bos niet meer kan zien. Met zo veel keuze is het daarom ook goed om eerst voor jezelf na te gaan bij wat voor een organisatie je zou willen werken en binnen welke functie. Wil je bijvoorbeeld bij een internet marketing bureau aan de slag? Of kies je toch liever voor een marketingcommunicatie afdeling bij een grote gigant? Als je dit voor jezelf helder hebt, wordt de zoektocht naar een baan ook steeds makkelijker.

Kwaliteiten

Aangezien het werkveld zo breed is, is het goed als je jezelf kunt specialiseren. Benoem daarom tijdens het solliciteren ook jouw kwaliteiten. Zo val je op met je cv en spring je eruit boven de rest van de sollicitanten. Bedrijven zoeken namelijk graag iemand die kennis heeft van meerdere facetten van het vak. Heb je cursussen, workshops of aanverwante opleidingen gedaan? Laat dit dan vooral ook weten. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat bedrijven op zoek zijn naar mensen met kennis van zoekmachine optimalisatie of van copywriting en design. Hoe meer je jouw kwaliteiten dus bedrukt, hoe beter!

Netwerk

Je netwerk is ontzettend belangrijk als je op zoek bent naar een baan. De meeste mensen vinden namelijk via een bekende een nieuwe werkgever. Plaats daarom op social media een berichtje dat je op zoek bent naar een bepaalde functie, binnen een bepaald soort organisatie. Zo kan je netwerk ook een oogje in het zeil houden en jou waarschuwen als er een leuke functie voorbij komt. Plaats bijvoorbeeld een berichtje op LinkedIn en Facebook en licht je netwerk ook mondeling in. Zij kunnen ook weer in hun eigen netwerk doorvertellen dat jij op zoek bent naar een baan, waardoor het balletje vanzelf bij een potentiële werkgever komt. Hiernaast kan je netwerk gelijk een goed woordje voor je doen!

 

 

Advertentie: Adbull B.V. – SEO & linkbuilding bureau.

Gerelateerde artikelen

Video reviews zijn een populaire vorm van promotie

Dé organisatie om een instructievideo te laten maken voor jouw bedrijf

Waarom een linkbuilding bureau?