12 Essentiële taken van een SEO-bureau

Een van de uitdagingen van het werken met een SEO-bureau is weten waar het verantwoordelijk voor moet zijn. Afhankelijk van de omvang van het contract moet een bureau deze 11 diensten leveren.

12 Taken van een SEO-bureau

  1. Heb een SEO-kijk op de wereld. Bij elke vraag die je aan het SEO-bureau stelt, schaft het bureau een antwoord vanuit een SEO-oogpunt. 

  1. Waarschuwt je voor SEO-nieuws. Wanneer een algoritme-update plaatsvindt, moet jouw SEO-bureau je dit vertellen. Wanneer een nieuwe zoekresultaatfunctie wordt vrijgegeven waarvan je kunt profiteren, moet jouw SEO-bureau jou dat vertellen. 

  1. Wees hulpverlenend. Een SEO-bureau moet een verlengstuk van jouw bedrijf zijn. Als je in crisissituaties alles in de wacht moet zetten, zou jouw bureau hetzelfde moeten doen. 

  1. Onderzoek keyword thema’s. SEO draait deels om contextuele relevantie. Maar relevantie voor wat? Zoekwoordonderzoek bepaalt de thema’s die jouw inhoud nodig heeft om relevantie voor zoekmachines te signaleren. Dit onderzoek verschaft ook informatie over meerdere SEO-kwesties, zoals de contentstrategie van jouw bedrijf, prioritering van actiepunten en risicobeoordelingen.

  1. Definieer SEO-doelen en -strategie. Het is moeilijk om te weten wat realistisch is bij het stellen van groeidoelen. Het bureau moet een strategie hebben om je te helpen sterke en redelijke doelen te stellen. Op basis van die doelen, de staat van de site, geplande verbeteringen en natuurlijke zoekprestaties, zou het bureau in staat moeten zijn om een ​​strategie voor het volgende jaar te ontwikkelen.

  1. Beveel een contentstrategie aan. Contentstrategie speelt een grote rol in uw natuurlijke zoekprestaties. Jouw SEO-bureau is misschien niet verantwoordelijk voor het produceren van de inhoud van uw site, maar het moet een uitgesproken mening hebben over strategie. Het personeel van het bureau moet nieuwe inhoudsideeën genereren op basis van het gedrag van natuurlijke bezoekers, zoektrends en de architectuur van uw site. Het bureau moet ook een mening hebben over hoe die inhoud is ontworpen en ontwikkeld, om ervoor te zorgen dat deze het meeste voordeel oplevert voor natuurlijke zoekprestaties.

  1. Rapporteren over prestaties. Het maakt niet uit hoe nauw je met het bureau samenwerkt, het moet maandelijks rapporteren wat is aanbevolen en geïmplementeerd, de impact van de aanbeveling en de plannen voor de volgende maand. Dit levert een goed resultaat op. 

  1. Webmasterhulpprogramma’s monitoren. Google Search Console en Bing Webmaster Tools bieden een schat aan informatie over jouw site, inclusief fouten, crawlstatistieken, vertoningen, verkeer en ranglijsten. Een SEO-bureau zou al deze zaken regelmatig moeten controleren. Wanneer een bericht door een van de zoekmachines wordt verzonden via webmasterhulpprogramma’s, moet jouw bureau dit onderzoeken en de bevindingen aan je rapporteren.

    Controleer jouw site regelmatig. Sites veranderen. Zoekmachines veranderen. Het SEO-bureau moet jouw site elk kwartaal controleren om de wijzigingen te evalueren en de negatieve aan te pakken. Het moet de audit gebruiken om een ​​routekaart te vormen van activiteiten en resultaten die jouw SEO-programma zullen bevorderen.

  1. Sites veranderen. Zoekmachines veranderen. Het SEO-bureau moet je site elk kwartaal controleren.

  1. Identificeer technische problemen. Een SEO-bureau moet technische problemen ontdekken en oplossen die van invloed zijn op crawlen, indexeren, relevantie en autoriteit. Zodra het het probleem heeft plaatsgevonden, moet het bureau dit duidelijk communiceren, samen met de oplossing. 

    Optimaliseer afzonderlijke pagina’s.  Ten slotte moet jouw SEO-bureau jouw inhoud optimaliseren . Dit is de laatste van de 12 items op mijn lijst omdat het de minst schaalbare benadering van SEO is, wat betekent dat het waarschijnlijk minder algemeen voordeel zal hebben voor een e-commercesite. Bij handmatige optimalisatie moet het SEO-bureau zich richten op pagina’s met het grootste potentieel voor inkomsten. In plaats van zich te concentreren op afzonderlijke pagina’s, zou het echter effectiever zijn om schaalbare inhoud te ontwikkelen, zoals het programmatisch optimaliseren van titeltags. 

Ralf van Veen is een SEO-bureau die jou kan helpen. Meer informatie? Lees het hier alles over Ralf van Veen

http://ralfvanveen.com

Gerelateerde berichten die u wellicht interesseren

De rol van digitale marketing in het moderne bedrijfsleven

De digitale transformatie heeft de manier waarop bedrijven opereren drastisch veranderd. Een essentieel onderdeel hiervan is digitale marketing, waarmee je ...

Effectief Leads Genereren met B2B Marketing in Friesland

Inleiding Leads genereren is een van de belangrijkste doelen voor bedrijven in de B2B-markt. Het kan echter een uitdaging zijn ...

Wat is lokale SEO en waarom is het belangrijk bedrijf in Zwijndrecht?

Als eigenaar van een bedrijf is het natuurlijk van groot belang dat je een goede online aanwezigheid hebt. Een blik ...

Online marketing in Zutphen laten doen?

Online marketing is de beste manier om uw bedrijf voor de juiste mensen te krijgen, en het is gemakkelijker dan ...

Wat is Linkbuilding?

Met linkbuilding bedoelen we het proces om doelbewust backlinks te verzamelen die naar jouw website toe lijden om op zoekwoorden hoger te scoren in ...

Waarom een linkbuilding bureau?

Waarom een linkbuilding bureau? Dat is de vraag die we vandaag voor jou gaan beantwoorden. Steeds vaker kiezen ondernemers er ...

Hoe vind je een geschikte SEO-bureau in Nederland?

Het vinden van een geschikt SEO bureau Nederland is niet heel makkelijk. Er zijn namelijk heel veel bedrijven die deze ...

Profiteer van online marketing

Als jij een heel goed idee hebt voor een product of voor een service, dan kan het een heel goed ...

Warmhoudbakken in de horeca

Hoe houd je die heerlijke gerechten die je net hebt klaargemaakt op de juiste temperatuur? Je bent steeds weer op ...

5 dingen die je moet weten over SEO in Eindhoven

SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands zoekmachine optimalisatie. Veel bedrijven focussen op SEO, maar ook veel bedrijven ...

Dé organisatie om een instructievideo te laten maken voor jouw bedrijf

Dé organisatie om een instructievideo te laten maken voor jouw bedrijf Wil jij de veiligheid binnen jouw bedrijf naar een ...

Tips voor het vinden van een baan in de marketing

Ben je net afgestudeerd of werk je al en ben je op zoek naar een nieuwe baan in de marketing? ...

Online Marketing Bureau Nijmegen: in deze tijd meer nodig dan ooit tevoren

In een tijd waarin men meer thuis moet blijven is het voor bedrijven van belang dat zij online vindbaar zijn ...

Hoe ziet de vormgeving van jouw boodschap eruit?

Jij hebt je eigen bedrijf, wat goed! Maar ondanks dat dit zorgt voor een hoop vrijheid, brengt het ook veel ...

De voordelen van digitale communicatie

Digitale communicatie is niet meer weg te denken uit de hedendaagse wereld. Zelfs als je naar de bakker gaat, krijg ...

E-conomy ideaal voor zoekmachine marketing

Ben je opzoek naar online marketing delft? Om bijvoorbeeld de online zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten? Dan ben je ...