Add Link
Image default
Marketing

12 Essentiële taken van een SEO-bureau

Een van de uitdagingen van het werken met een SEO-bureau is weten waar het verantwoordelijk voor moet zijn. Afhankelijk van de omvang van het contract moet een bureau deze 11 diensten leveren.

12 Taken van een SEO-bureau

  1. Heb een SEO-kijk op de wereld. Bij elke vraag die je aan het SEO-bureau stelt, schaft het bureau een antwoord vanuit een SEO-oogpunt. 

  1. Waarschuwt je voor SEO-nieuws. Wanneer een algoritme-update plaatsvindt, moet jouw SEO-bureau je dit vertellen. Wanneer een nieuwe zoekresultaatfunctie wordt vrijgegeven waarvan je kunt profiteren, moet jouw SEO-bureau jou dat vertellen. 

  1. Wees hulpverlenend. Een SEO-bureau moet een verlengstuk van jouw bedrijf zijn. Als je in crisissituaties alles in de wacht moet zetten, zou jouw bureau hetzelfde moeten doen. 

  1. Onderzoek keyword thema’s. SEO draait deels om contextuele relevantie. Maar relevantie voor wat? Zoekwoordonderzoek bepaalt de thema’s die jouw inhoud nodig heeft om relevantie voor zoekmachines te signaleren. Dit onderzoek verschaft ook informatie over meerdere SEO-kwesties, zoals de contentstrategie van jouw bedrijf, prioritering van actiepunten en risicobeoordelingen.

  1. Definieer SEO-doelen en -strategie. Het is moeilijk om te weten wat realistisch is bij het stellen van groeidoelen. Het bureau moet een strategie hebben om je te helpen sterke en redelijke doelen te stellen. Op basis van die doelen, de staat van de site, geplande verbeteringen en natuurlijke zoekprestaties, zou het bureau in staat moeten zijn om een ​​strategie voor het volgende jaar te ontwikkelen.

  1. Beveel een contentstrategie aan. Contentstrategie speelt een grote rol in uw natuurlijke zoekprestaties. Jouw SEO-bureau is misschien niet verantwoordelijk voor het produceren van de inhoud van uw site, maar het moet een uitgesproken mening hebben over strategie. Het personeel van het bureau moet nieuwe inhoudsideeën genereren op basis van het gedrag van natuurlijke bezoekers, zoektrends en de architectuur van uw site. Het bureau moet ook een mening hebben over hoe die inhoud is ontworpen en ontwikkeld, om ervoor te zorgen dat deze het meeste voordeel oplevert voor natuurlijke zoekprestaties.

  1. Rapporteren over prestaties. Het maakt niet uit hoe nauw je met het bureau samenwerkt, het moet maandelijks rapporteren wat is aanbevolen en geïmplementeerd, de impact van de aanbeveling en de plannen voor de volgende maand. Dit levert een goed resultaat op. 

  1. Webmasterhulpprogramma’s monitoren. Google Search Console en Bing Webmaster Tools bieden een schat aan informatie over jouw site, inclusief fouten, crawlstatistieken, vertoningen, verkeer en ranglijsten. Een SEO-bureau zou al deze zaken regelmatig moeten controleren. Wanneer een bericht door een van de zoekmachines wordt verzonden via webmasterhulpprogramma’s, moet jouw bureau dit onderzoeken en de bevindingen aan je rapporteren.

    Controleer jouw site regelmatig. Sites veranderen. Zoekmachines veranderen. Het SEO-bureau moet jouw site elk kwartaal controleren om de wijzigingen te evalueren en de negatieve aan te pakken. Het moet de audit gebruiken om een ​​routekaart te vormen van activiteiten en resultaten die jouw SEO-programma zullen bevorderen.

  1. Sites veranderen. Zoekmachines veranderen. Het SEO-bureau moet je site elk kwartaal controleren.

  1. Identificeer technische problemen. Een SEO-bureau moet technische problemen ontdekken en oplossen die van invloed zijn op crawlen, indexeren, relevantie en autoriteit. Zodra het het probleem heeft plaatsgevonden, moet het bureau dit duidelijk communiceren, samen met de oplossing. 

    Optimaliseer afzonderlijke pagina’s.  Ten slotte moet jouw SEO-bureau jouw inhoud optimaliseren . Dit is de laatste van de 12 items op mijn lijst omdat het de minst schaalbare benadering van SEO is, wat betekent dat het waarschijnlijk minder algemeen voordeel zal hebben voor een e-commercesite. Bij handmatige optimalisatie moet het SEO-bureau zich richten op pagina’s met het grootste potentieel voor inkomsten. In plaats van zich te concentreren op afzonderlijke pagina’s, zou het echter effectiever zijn om schaalbare inhoud te ontwikkelen, zoals het programmatisch optimaliseren van titeltags. 

Ralf van Veen is een SEO-bureau die jou kan helpen. Meer informatie? Lees het hier alles over Ralf van Veen

http://ralfvanveen.com