Telefonisch contact geniet de voorkeur

Add-link

Tegenwoordig zijn bedrijven op heel veel verschillende manieren bereikbaar. De mail, social media, chatsessies en contactformulieren op de website zijn een aantal voorbeelden. Wel zo makkelijk, maar toch geeft de consument de voorkeur aan telefonisch contact met een medewerker van het bedrijf. Dit is uit verschillende onderzoeken gebleken. Mensen vinden persoonlijk contact toch belangrijk, zeker als ze er over nadenken om met het bedrijf in zee te gaan. Een vriendelijke medewerker kan dan net het laatste zetje geven in de beslissing van de consument.

Met name bij een aankoop van 500 euro of meer geven mensen de voorkeur aan een telefonisch gesprek. Ook wanneer er betrouwbare informatie moet worden gegeven, zoals een bankrekeningnummer geeft men die liever via de telefoon dan via de website of tijdens een chat. Ook bij een aankoop met uitgebreide besluitvorming vindt met het fijner om hierover te bellen. In deze gevallen wil de consument vaak meer weten over het product, zoals specifieke productkenmerken. Ook hebben mensen in deze fase vaak wat overtuiging nodig. Telefonisch contact is dan vaak veel effectiever dan andere methoden. Over ‘simpele’ onderwerpen, zoals het afhalen of ophalen van producten vindt de consument het ook prima om dit over een chatfunctie te bespreken, maar in de meeste gevallen is een telefonisch contact wel de beste oplossing.

Als u zelf en uw medewerkers niet altijd in staat zijn om de telefoon te beantwoorden is het een mogelijkheid om de klantenservice (deels) uit te besteden. Het gebeurt helaas nog steeds dat bedrijven klanten mislopen of verliezen omdat ze telefonisch niet goed bereikbaar zijn. Een antwoordservice neemt die zorgen weg. Als er een keer niet kan worden opgenomen wordt de beller automatisch doorgeschakeld naar een telefoniste van het inbound callcenter. Deze beantwoordt de telefoon en maakt een aantekening  van het gesprek. Zo hoeft u zich geen zorgen te maken over het mislopen van klanten.

http://bizziphone.com