Als bedrijf heb je regelmatig een bedrijfsfotograaf nodig. Maar bedrijfsfotografie is enorm uiteenlopend. Bedrijfsfotografie kan bijvoorbeeld interieurfotografie, portretfotografie, congresfotografie, culinaire fotografie, bedrijfsfotografie, brandingfotografie, feestfotografie, productfotografie. Er zijn wellicht fotografen die zich hebben gespecialiseerd in al die takken van fotografie. Maar de meesten zullen zich beperken tot een aantal takken van deze bedrijfsfotografie. Creatieve Fotomissies is bijvoorbeeld gespecialiseerd in culinaire fotografie, branding fotografie, interieurfotografie en creatieve productfotografie. Nu zijn bedrijfsreportages ook best uiteenlopend. Dit kan bijvoorbeeld zijn;
Om maar even wat te noemen. Een beetje serieuze en professionele bedrijfsfotograaf zal door heel Nederland werken, maar het is altijd handig om lokaal te zoeken naar een professionele bedrijfsfotograaf. Wellicht is een regionale fotograaf meer bekend met locaties. Als je op zoek bent naar een foodfotograaf, kan het makkelijk zijn als deze fotograaf niet van heel ver komt. Op die manier bespaar je niet alleen reiskosten maar het ook het milieu! Een bedrijfsfotograaf zal ook altijd met je meedenken over locatie, tijdsbestek, oplevering van bestanden, stijl en sfeer. Een professionele fotograaf zal je ook adviseren over de tijd, is het in 1 dag of dagdeel te realiseren of moet de fotograaf vaker langs komen. Hou hier ook rekening mee. Een fotograaf zal altijd reiskosten rekenen en eventuele parkeer kosten. Daar moet je als opdrachtgever altijd rekening mee houden. Je kan met de fotograaf een prijs afspraak maken die voor beide partijen interessant is. Vraag dus altijd om een officiele offerte. Zodat je later niet voor verrassingen komt te staan. Een goede bedrijfsfotograaf zal ook altijd met een duidelijk en transparant prijsvoorstel komen. Foodfotografie wordt bijvoorbeeld vaak gecombineerd met wat creatieve portretten van werknemers. En ook interieurfotografie is dan handig om mee te nemen. Niet alleen het interieur maar op verzoek kan natuurlijk ook de buitenkant van het bedrijfspand of restaurant gefotografeerd worden. Kortom een bedrijfsfotograaf moet veelzijdig zijn. De fotograaf en klant moeten samen tot een mooie overeenkomst komen en dat kan alleen als er duidelijke afspraken gemaakt worden. Moet er een congres gefotografeerd worden dan wordt van te voren keurig doorgenomen wat de verwachtingen zijn. Wanneer worden de beelden geleverd en hoe snel en in welke resolutie moeten deze aangeleverd worden. Zakelijke fotografie loopt enorm uiteen qua afspraken. Ieder bedrijf heeft zijn eigen wensen en zijn eigen stijl. Kies daarom altijd een bedrijfsfotograaf die aansluit bij de wensen van jouw bedrijf. Kies een bedrijfsfotograaf die je wensen kan vervullen en die met je mee kan denken als dat is gewenst. Zoek gerust het internet af en bekijk verschillende websites van verschillende bedrijfsfotografen. Zoek op woorden waarop je een fotograaf wil vinden. Dus zoek op foodfotograaf Utrecht, of congresfotografie Amsterdam, of juist interieurfotograaf Utrecht. Het zijn maar een paar tips die je effectief kan gebruiken. Op die manier maak je al een goede selectie. Bel de desbetreffende fotograaf op of vraag deze langs te komen of stuur een mail. Een persoonlijk gesprek maakt uit of er een klik is of niet en of je verder wilt met deze fotograaf.
|
https://corrinep.nl |
Veelzijde bedrijfsfotografie
