Add Link
Image default
Woning en Tuin

Drie tips om sneller in slaap te vallen

Naar het plafond staren terwijl je al uren in bed ligt, is iets wat sommige mensen wel herkennen op het moment dat ze niet in slaap kunnen komen. Helaas komt slapeloosheid vaker voor dan we denken. Ongeveer twintig procent van de mensen geeft aan niet snel in slaap te kunnen vallen in de avond. Heb jij hier ook last van? Lees dan zeker even de tips die in dit artikel staan!

Slaap op het juiste bed en matras

Om snel in slaap te vallen, moet je jezelf meteen comfortabel voelen in bed. Daarvoor moet je een goed matras hebben met de ideale afmetingen en hardheid, die jou perfect ondersteunt waar nodig. De hardheid van een matras is erg belangrijk. De perfecte hardheid verschilt van persoon tot persoon. Het is best mogelijk dat jouw partner liever op een hard matras slaapt, en dat je zich beter voelt op een zachte. Daarvoor biedt Una Matras de oplossing. Bij Dorsoo kun je een hardere en een zachtere matras in één tweepersoons hoes combineren. Ook kun je een schuim matras kopen van Una Matras.

Geen wekker in het zicht

Als je snel in slaap wilt vallen, is het het beste om de wekker niet op ooghoogte te zetten. Een wekker op ooghoogte, zorgt er namelijk voor dat je makkelijk een uur in de gaten kan houden dat je wakker ligt. Hierdoor komt je lichaam onder druk te staan en val je niet makkelijk in slaap. Je lichaam gaat dan cortisol aanmaken, hierdoor wordt je nog actiever en lig je dus nog langer wakker. 

Zorg dat het donker is 

Licht dat van mobiele apparaten komt, maar ook licht van straatverlichting of van andere bronnen maakt het moeilijk om snel in slaap te vallen. Licht geeft jouw lichaam namelijk een signaal dat het nog vroeg is en hierdoor wordt je minder moe, de aanmaak van het slaaphormoon melatonine wordt namelijk onderdrukt door licht. Sluit dus de gordijnen in huis en doe alle lampen uit wanneer je wilt gaan slapen. 

Maak je hoofd leeg

Het kan zijn dat de oorzaak van het wakker liggen is dat je erg veel piekert over dingen die er door de dag heen zijn gebeurd. Ben jij iemand die snel over dingen piekert? Probeer dan eens om deze voor het slapengaan op te schrijven. Door dit soort dingen op te schrijven maak je je hoofd leeg en zal je sneller in slaap kunnen vallen. Probeer dit dus zeker eens!

 

 

Gerelateerde artikelen

Kunsthaag Klimop wandmat, ontdek het grote voordeel hiervan

Een eiken vloer: een prachtig alternatief!

Interieuradvies in Ede op maat