De Boeing 767 versus de Boeing 777 – wat is het verschil?

Add-link

De Boeing 767 versus de Boeing 777 – wat is het verschil?

 

Wat is het verschil tussen de twee belangrijkste Boeing-vliegtuigen, de 777 en de 767? Met de kans dat beide widebody langeafstandsvliegtuigen zijn, om welke reden vervaardigde Boeing toen de 777 en beëindigde hij de 767? Sta ons toe om te onderzoeken. We kijken hier naar de 2 meest gevolgde vliegtuigen!

Hoe zouden ze denken?

Als het je op de een of andere manier is gelukt om de twee modelsoorten (en hun variaties) te rangschikken, waar zou het dan op lijken? Aangezien er echt zes uitvoeringen van de 767 en acht varianten van de 777 zijn, moeten we ze contrasteren en brede penseelstreken. Beiden hebben verbrede uitgestrekte vormen en Boeing keerde zelfs een derde keer terug op de Boeing 777-200 om de LR-aanpassing op te bouwen (lange termijn).

Hier is het 767-arrangement gerangschikt op reizigersnummers:

Reizigers

De Boeing 767 was bedoeld voor Europese reizen en om de Verenigde Staten te doorkruisen, maar zag nooit een groter aantal reizigers in een ontwerp met drie klassen dan 250 geïnstalleerd. Het was niet zozeer bedoeld voor lange afstandsvluchten van meer dan 10 uur.

Bereik

Als je een kijkje neemt bij het bereik, kun je zien dat de standaard Boeing 777 reizigers effectief veel verder vervoert dan de meeste, zo niet alle 767’s. Eerlijk gezegd is het slechts de eerste Boeing 777-200 (een van de belangrijkste modellen) die nu standhoudt, dat exact hetzelfde plan wanneer gereviseerd met een extra brandstoftank en betere motoren (de 777-200LR) zo veel verder vliegt.

Om welke reden heeft Boeing de 777 gebouwd omdat hij de 767 had?

Kortom, de Boeing 777-regeling herziet een aanzienlijk aantal van de problemen die vliegtuigen hadden met de 767, waardoor het bereik en de limiet werden uitgebreid zonder de markt van de Boeing 747 voor transpacific reizen te betreden.

Op het moment dat specialisten in de wereldvlucht (bijvoorbeeld de FAA) de vereiste van een vliegtuig met vier motoren om de zee over te steken hebben geëvacueerd, beginnen talloze luchtvaartmaatschappijen de goedkopere Boeing 767’s over de Atlantische Oceaan te laten rijden op banen die niet de mogelijkheid om een ​​hele Boeing 747 te helpen (of had niet de landingsbanen die bij het vliegtuig past).

Boeing erkende dat er een gat in de line-up zat om deze klanten en cursussen aan te moedigen, bijvoorbeeld van New York naar Dublin of Barcelona naar Washington DC.

Schokkend genoeg kon de Boeing 767-constructie, in dezelfde klasse als deze, over het algemeen niet verstandig zijn wanneer deze verder werd uitgebreid. Boeing kon niet zomaar een Boeing 767X maken en deze dagelijks overwegen. Vliegtuigen hebben nog een perfect plaatplan nodig dat uitgebreider zou zijn, een geleidelijk aanpasbare binnenuitrusting mogelijk zou maken (talloze Boeing 777’s hebben sindsdien de demonstratie met drie lodges en vijf sterren laten vallen, waardoor de bedrijfslodge wordt uitgebreid) en iets dat de volwassen DC-10 zou verdringen en L-1011 trijets.

Op deze manier stortte Boeing zich in met vliegdekschepen om het ideale vliegtuig, de Boeing 777, te bouwen. Ondanks het feit dat ze, vermoedelijk een opmerkelijke vliegdekschip, nooit om het soort hadden gevraagd.

https://flight-tracking.org/