Bedrijven betreden het eerste decennium van de 21e eeuw en worden geconfronteerd met een meedogenloze economische omgeving, waardoor bedrijven moeten floreren en zelfs financieel moeten overleven. Marketing speelt een sleutelrol bij het aangaan van deze uitdagingen. Financiën, operaties, boekhouding en andere zakelijke functies zijn niet belangrijk wanneer er niet genoeg producten en diensten nodig zijn om het bedrijf winstgevend te maken. Met andere woorden, er moet een bovenste regel zijn om een onderste regel te hebben. Financieel succes hangt bijvoorbeeld vaak af van marketingcapaciteiten. Het bredere belang van marketing strekt zich uit tot de hele samenleving. Marketing helpt bij het introduceren en accepteren van nieuwe producten die het leven van mensen kunnen verminderen of verrijken. Als marketeers innoveren om hun positie in de markt te verbeteren, kunnen ze verbeteringen in bestaande producten inspireren. Succesvolle marketing creëert vraag naar producten en diensten, wat op zijn beurt werkgelegenheid creëert. Door winstgroei te bevorderen, kan succesvolle marketing bedrijven ook in staat stellen volledig deel te nemen aan maatschappelijk verantwoorde activiteiten. De CEO erkent de rol van marketing bij het opbouwen van een sterk merk en een loyaal klantenbestand, en immateriële activa hebben een enorme bijdrage geleverd aan de waarde van het bedrijf. Fabrikanten van consumptiegoederen, medische verzekeringsmaatschappijen, non-profitorganisaties en fabrikanten van industriële producten scheppen allemaal op over hun nieuwste marketingresultaten. Veel bedrijven hebben nu een Chief Marketing Officer (CMO), die marketing op een meer gelijk niveau kan plaatsen met andere C-level executives, zoals de Chief Financial Officer (CFO) of Chief Information Officer (CIO). De juiste marketingbeslissing nemen is niet altijd gemakkelijk. Uit een onderzoek onder meer dan 1.000 senior marketing- en salesmanagers blijkt dat 83% van de mensen gelooft dat marketing- en verkoopkansen de hoogste prioriteit hebben voor het succes van hun organisatie bij het evalueren van hun daadwerkelijke marketingeffectiviteit, maar slechts 6% denkt dat ze ” “Uitstekend” gedaan Marketeers moeten bepalen welke functies in nieuwe producten of diensten moeten worden ontworpen, welke prijzen moeten worden vastgesteld, waar producten moeten worden verkocht of diensten moeten worden verleend en hoeveel ze moeten uitgeven aan reclame, verkoop, internet of mobiele marketing. Ze moeten deze beslissingen nemen in een internetgestuurde omgeving waarin consumenten, concurrentie, technologie en economische macht snel veranderen en de woorden en daden van marketeers snel kunnen toenemen. Uitstekende marketeers zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om klanten tevreden te stellen en concurrenten te verslaan.
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |
Het belang van marketing
