Add Link
Image default
Industrie

Voordelen van E-fulfilment

Bij het gehele verkoopproces van inkopen tot verkopen, komt e-fulfilment naar voren. Dit is het onderdeel in het proces waar de voorraad naar voren komt, met onder andere aspecten als voorraad opslag, orderpicken, verpakken, labelen en opsturen met de geselecteerde transporteur. Voor ieder bedrijf is het ideaal als de orderverwerking effectief en efficiënt gebeurd. Daarom laten veel mensen het uitbesteden aan grote bedrijven. We zullen de voordelen opnoemen van een goedlopend fulfilment.

Tijdbesparend

Als het fulfilment in orde is, kun je het gehele proces zeer gemakkelijk uitvoeren. Het ligt ook aan grootte het bedrijf. Als er per dag 20 orders krijgt of 2.000 orders krijgt, dan scheelt het als dit effectief wordt gedaan. Dit kan overigens uitbesteed worden aan de hand van een extern bedrijf of je zet er een vaste medewerker op die alleen bezig is met orderpicken. Orders moeten vaak dezelfde dag nog opgestuurd worden en je wilt als bedrijf dat dit overzichtelijk gaat. Een ander mogelijkheid dat tijd bespaard zijn de taken logisch indelen, zodat je de acties direct achter elkaar kan doen. Als je dit systematisch en duidelijk kan doen, zullen er geen tot weinig fouten ontstaan.

Snelheid

Veel bedrijven hanteren een leveringsoptie waar het volgende wordt aangegeven: “Voor 23.00 besteld morgen in huis”. Het is de bedoeling dat je in korte tijd de juiste handelingen verricht, zonder dat orders verkeerd geleverd wordt. Je moet niet vergeten dat alle handelingen zorgvuldig verricht moeten worden. Als jouw e-fulfilment effectief en efficiënt is, dan kun je snel handelen zonder fouten te maken. Hierdoor is de klant snel tevreden en zorg je voor een hogere klanttevredenheid.

Beleving

Mocht het gehele proces efficiënt en effectief verlopen, dan kun je eens gaan nadenken om extra opties toe te voegen aan het proces. Het zijn opties die ervoor zorgen dat de klant een extra beleving kan hebben. Mocht je momenteel jouw pakketten verzenden in standaard verzendzakken, dan geven we jou graag twee tips. Het is als eerste mogelijk om gepersonaliseerde verzendzakken te kopen. Dan ziet de klant direct jouw merk bij het aannemen van de verpakking. Als tweede kun je er een kaartje bij schrijven met een persoonlijke boodschap zoals: “Hoi Naam, bedankt voor je bestelling! Naam bedrijf”. Dit zorgt altijd voor meer klanttevredenheid.

 

Gerelateerde artikelen

Steriel en kwalitatief, de media fles