Het belang van retailverlichting

Retail verlichting is waarschijnlijk niet het eerste waar u aan denkt wanneer u een bedrijf of winkel begint. Toch is verlichting een heel goed middel om uw verkoopcijfers omhoog te laten schieten, het aantal klanten in uw bedrijf te verhogen en de kosten van uw bedrijfsvoering naar beneden te brengen.

Opbouw van uw retail verlichting 

Het begint met goede verlichting om van uw etalage een eyecatcher te maken. Wanneer klanten langs uw etalage lopen en hun ogen vallen meteen op uw producten is de kans dat ze bij uw bedrijf of winkel naar binnen lopen een stuk groter. Met één of enkele spotlights kunt u er al voor zorgen dat uw producten het oog van uw potentiële klanten niet kunnen missen. Wanneer u de aandacht van uw potentiële klant heeft en de klant komt in uw winkel, is het de kunst om goed uit te lichten wat u vind dat uw klant moet zien. Hoe u dat doet? allereerst is het van belang dat u zorgt voor een goed verlichte winkel. Dit is belangrijk omdat het uw klant een goed eerste indruk van uw winkel kan geven. Met kunstverlichting kunt u ervoor zorgen dat er geen hinderend spiegeleffect ontstaat in uw winkel. Met spotlights kunt u er ook voor zorgen dat uw topstukken extra worden uitgelicht. Het belang van uw hele winkel goed verlichting, dus ook de achterkant van uw winkel, is enerzijds om ervoor te zorgen dat uw klanten niet het idee moeten krijgen dat uw winkel gesloten kan zijn en anderzijds zodat uw klanten de winkel in zijn geheel gaan bekijken. 

De kracht van LED-licht 

De technologie achter lampen is de afgelopen jaren enorm veranderd. In tegenstelling tot vroeger, toen er veel gebruik werd gemaakt van TL-licht, wordt er tegenwoordig veel meer gebruik gemaakt van LED-licht. Het voordeel van Led-licht is dat LED in vrijwel alle kleuren en maten te krijgen is. U kunt dus spelen met de kleur van het licht ten opzichte van de producten in uw winkel. Een ander groot voordeel van LED-licht is dat deze lichtbronnen niet warm worden. Ook is LED een zuinige bron van licht wat u dus positief zult gaan merken in uw maandlasten. 

Aandachtspunten 

Wanneer u nadenkt over (nieuwe) verlichting in uw winkel of bedrijfspand denk dan goed na over wat u wilt bereiken met uw verlichting ten opzichte van uw klanten. Ook is het van belang om na de te denken over natuurlijke lichtinval, kunstverlichting van buiten (bijvoorbeeld straatlantarens of licht van nabijgelegen winkels) en hoe uw licht zich verhoud gedurende de dag en gedurende de verschillende jaargetijden. Hoe dan ook retail verlichting kan een enorm verschil maken in het aangezicht van uw winkel!

https://power-light.nl/branches/retail/