Financieel

BTW-specialist voor uw bedrijf

BTW-specialist voor uw bedrijf

Als je zoek bent naar een btw-specialist met parate kennis en jarenlange ervaring, dan ben je bij Houtsma BTW-advies aan het juiste adres. Als ondernemer heb je bijna dagelijks te maken met nationale of internationale btw, waar wij genoeg kennis van hebben. Doordat wij wekelijks onze kennis bijhouden door middel van zelfstudie en het bijwonen van overleggen met technische vakkennis kunnen wij een altijd het juiste advies geven. Vaak ook tegen een lager tarief, omdat wij dus al over veel kennis beschikken en minder tijd kwijt zijn aan onderzoek. 

BTW-specialist met gedegen kennis 

Door onze kennis die wij up-to-date houden en blijven vergroten kunnen wij de kwaliteit leveren die je verwacht van een ervaren BTW-specialist. Hierdoor hoeven wij minder tijd te besteden aan research, overleg met collega’s en het bestuderen van vakliteratuur. Onze prijzen liggen daarom vaak lager dan onze concurrenten die geen BTW-specialist zijn. 

Als BTW-specialist kunnen wij veel voor je betekenen in ons vakgebied in de richting van alle BTW-aspecten. Wij kunnen advies geven over de volgende onderwerpen:

  • Internationale leveringen van goederen en diensten
  • Zorgvrijstelling en wmo
  • Detacheringen en zzp’ers in de zorg
  • Onderwijsvrijstelling
  • Koop/verkoop of huur/verhuur van onroerende zaken
  • Afstandsverkopen
  • Consigatiegoederen
  • Hulp bij opstellen van de BTW-suppletieaangifte
  • Hulp bij terugvorderen van buitenlandse BTW
  • Bezwaar en beroepsprocedures
  • Overige aspecten van de omzetbelasting.

Waarom kiezen voor Houtsma BTW-advies 

Sinds 2013 helpen wij ondernemers, collega-adviseurs en accountskantoren en bedrijven bij verschillende BTW-vraagstukken. De adviezen die wij geven zijn scherp, relatief goedkoop en duidelijk. Ons doel hierbij is om bedrijven en ondernemers de administratieve last te verlagen. Wij komen graag in overleg tot een oplossing. 

Bekijk onze website voor meer informatie over alle diensten die wij aanbieden en hoe wij jou hierbij kunnen ondersteunen. Neem eenvoudig via het contactformulier op de website of telefonisch contact met ons op dan bespreken we samen hoe wij jou van dienst kunnen zijn. https://www.houtsmabtwadvies.nl/

https://www.houtsmabtwadvies.nl/btw-specialist/

De energietransitie heeft grote gevolgen voor uw portemonnee

Add-link

We ontkomen er niet meer aan. Door klimaatverandering grijpen steeds meer overheden in om de CO2 uitstoot te verminderen en opwarming tegen te gaan. Met de komende verkiezingen in maart om de hoek wordt duidelijk dat dit een grote invloed heeft op uw portemonnee. De energietransitie is in volle gang en met het afscheid van fossiele brandstoffen komen alternatieven op de markt.

De overheid wil dat u meer duurzame energie gaat opwekken en het liefst zuiniger met energie omgaat. Daarom stimuleert of straft de overheid uw portemonnee. De komende jaren gaat de energiebelasting omhoog, dus worden de maandelijkse lasten hoger. Vooral de kosten van het aardgas zullen flink gaan stijgen. Elektriciteit wordt daarentegen gestimuleerd, vooral als het duurzaam wordt opgewekt. Zo is er al jaren een aantrekkelijke subsidie op zonnepanelen.

Naast de zonnepanelen krijgen zonneboilers en warmtepomp steeds meer de aandacht. Alleen zijn deze producten nu nog duurder. Vandaar heeft de overheid de ISDE regeling bedacht. Daarmee wordt de aanschaf van bijvoorbeeld een warmtepomp goedkoper. ISDE subsidie aanvragen kan je zelf doen of laten uitbesteden. Het is sowieso verstandig de voorwaarden goed in de gaten te houden, want anders ben je een dief van je eigen portemonnee.

 

ISDE subsidie checken en aanvragen in 2021

Add-link

Ook in 2021 zijn er subsidieregelingen beschikbaar om u als huiseigenaar te ondersteunen. Zo is er de ISDE subsidie die het mogelijk maakt subsidie te ontvangen voor isolatie, warmtepompen en zonneboilers. Het doel van deze regelingen is de Co2 uitstoot terug te dringen en de Nederlandse huishoudens minder afhankelijk te maken van aardgas.

Zonneboiler subsidie aanvragen

Een van de duurzame installaties die de komende jaren meer aandacht gaat krijgen is de zonneboiler. De zonneboiler maakt warm water van de zonnestroom. Door de zonnecollector wordt het zonlicht omgezet in warmte. Deze warmte zorgt ervoor dat u minder gebruik hoeft te maken van aardgas bij verwarming en warm tapwater. Met een toename van de aardgasbelasting en lagere elektriciteitsbelasting wordt het de komende jaren steeds voordeliger om te investeren in een zonneboiler. De overheid stimuleert de aanschaf van zonneboilers door een subsidie beschikbaar te stellen. Deze zonneboiler subsidie kan oplopen tot 20% van het aankoopbedrag. Gemiddeld komt dit neer op 1.100 euro subsidie.

Steun voor warmtepompen

Een andere duurzame installatie die in aanmerking komt voor de ISDE subsidie is de warmtepomp. De warmtepomp is een alternatief voor de vertrouwde cv-ketel en wordt nu vooral in nieuwbouwwoningen geplaatst. De warmtepomp subsidie die beschikbaar is in 2021 is bedoelt voor bestaande woningen. Kortom, nieuwbouwwoningen komen niet in aanmerking voor deze subsidie, omdat ze al verplicht zonder aardgas opgeleverd moeten worden. Als u in uw woning flink wilt besparen op de aardgasrekening, dan is de warmtepomp een interessant alternatief. Het is mogelijk om te kiezen voor een hybride warmtepomp die samenwerkt met de cv-ketel of een systeem dat volledige elektrisch werkt.

 

Inzicht in al uw financiële zaken met Accountant Enschede

Add-link

Heeft u een accountant in Enschede nodig? Wij staan voor u klaar en kunnen u als geregistreerd AA-accountant van een passend en nauwkeurig advies voorzien. Met regelmatig wederkerende financiële en/of managementrapportages bent u op ieder moment op de hoogte van de financiële resultaten van uw onderneming. Accountant Enschede biedt tevens andere diensten aan, zoals het bijhouden van uw administratie, belastingadvies, tijdelijke vervanging van uw administrateur, het begeleiden bij een ondernemingsplan, het opstellen en begeleiden van financieringsvraagstukken. Het resultaat is een totaalpakket dat dermate is aangepast aan de wensen van uw bedrijf met deze adviezen en werkzaamheden.

Waarom Accountant Enschede

Account Enschede is aangesloten bij de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants als geregistreerd AA-accountant. Bij accountancy en fiscaliteit houdt het hier niet op, wij bieden u ook passend financieel advies met verschillende diensten en adviezen op het gebied van jaarrekeningen, administratie, belastingzaken en ondernemingsplannen. U heeft altijd overzicht op de financiële resultaten van uw bedrijf door de duidelijke en transparante rapportages die in overleg door Accountant Enschede worden opgesteld op maandelijkse, wekelijkse of dagelijkse basis. Deze diensten kunnen volledig worden afgestemd op de wensen van u en uw bedrijf. Tevens bieden wij ondersteuning en begeleiding aan startende ondernemers.

Ondersteuning van starters

Ook kunnen startende ondernemers bij Accountant Enschede terecht. Wij bieden zeer actieve begeleiding en ondersteuning aan starters gedurende hun opstartfase met onze diensten en adviezen op financieel en fiscaal gebied. Een mogelijkheid bij ons is adviserende informatie voor het managementteam van uw onderneming in combinatie met de opgestelde tussentijdse verslagen en rapportages door ons. Hierdoor kunt u naast de reguliere werkzaamheden ook de financiële aspecten van uw bedrijf in goede banen leiden vanaf het begin. Accountant Enschede voorziet bedrijven in en rondom Enschede vandaar met groot genoegen van onze professionele hulp.

 

Huur het administratiekantoor in Winterswijk voor een duidelijke administratie

Add-link

Bij het administratiekantoor in Winterswijk werken alleen maar ervaren administrateurs die je graag helpen met het verbeteren van de administratie van het bedrijf waar je werkzaam bent of bij jouw eigen bedrijf. Het is een heel belangrijk deel van een onderneming en het succes ervan kan zeker afhangen van het doen van een goede administratie, maar dat is nog niet zo makkelijk gedaan als dat het wordt gezegd. Je kunt een administratie zelf gemakkelijk uitvoeren, maar je kunt snel zaken over het hoofd zien als je hier niet in gespecialiseerd bent en juist die kleine dingen kunnen je de kop kosten. Door een administratiekantoor in Winterswijk in te huren heb je hier geen last meer van en weet je zeker dat alles op een goede manier verloopt. 

Vertrouwen in een administrateur

Het vertrouwen hebben in een goede administratie is zeker niet altijd even gemakkelijk, maar door dit uit te besteden aan iemand die hier veel ervaring in heeft en aangesloten is bij een administratiekantoor in Winterswijk weet je dat je hier wel je vertrouwen in kunt hebben. Je krijgt een goed overzicht van waar jouw bedrijf financieel nu staat en waar het zaken laat liggen. Het kan zijn dat je van sommige zaken helemaal niet op de hoogte bent, maar daar door middel van het administratiekantoor in Winterswijk wel achter komt. 

Een duidelijk overzicht

Met het duidelijke overzicht kunnen vervolgens weer nieuwe beslissingen worden genomen en kan het succes van het bedrijf worden bevorderd. Door gebruik te maken van de diensten van het administratiekantoor in Winterswijk kan je ten alle tijden een goed overzicht bekijken van het bedrijf hoe dit er nu financieel voor staat en loop je nooit meer achter met het betalen van zaken en heb je nooit meer andere achterstanden waar je liever niets mee te maken hebt.



Uw belastingaangifte in Deventer uitbesteden

Add-link

Wanneer u uw erge belastingaangifte in Deventer weer moet doen, zakt de moed u in de schoenen. Het doen van belastingaangifte in Deventer is niet iets wat u graag doet. Of u nou als particulier of als ondernemer uw belastingaangifte moet doen, het doen van belastingaangifte in Deventer wordt doorgaans niet als iets leuks beschouwd. Veelal komt er stress en spanning kijken bij het doen van belastingaangifte, het gaat immers om geld en het doen van een verkeerde aangifte kan vergaande gevolgen hebben. U wilt dan ook dat het goed gebeurt. Het uit handen geven van uw belastingaangifte in Deventer kan voor u uitkomst bieden.

Wat houdt belastingaangifte precies in?

Het doen van belastingaangifte is iets waar we vroeg of laat allemaal mee te maken krijgen. Maar, wat is een belastingaangifte in Deventer nou eigenlijk? Een belastingaangifte houdt in: het overleggen van uw belastbaar inkomen aan de belastingdienst om vast te stellen hoe veel belasting u dient af te dragen. Hoe veel dat is, is in ieder geval anders en wordt bepaald aan de hand van de wet. Soms blijkt dat u in het voorgaande jaar meer belasting had moeten afdragen, met als gevolg dat u alsnog moet betalen. Dit kan stress met zich meebrengen. Het op orde hebben van uw belastingaangifte in Deventer geeft duidelijkheid en rust.

Waarom zou u uw belastingaangifte uitbesteden?

Het doen van belastingaangifte in Deventer wordt vaak als niet leuk beschouwd. Dit komt vaak voort uit het feit dat mensen het doen van belastingaangifte in Deventer lastig vinden. Het krijgen van hulp bij uw belastingaangifte kan dan een stukje rust bieden. Zeker wanneer u een eigen onderneming heeft, kan het doen van belastingaangifte in Deventer een hele opgave zijn. Het doen van belastingaangifte als particulier kan al ingewikkeld zijn, laat staan wanneer er een onderneming bij komt kijken. Daar het van belang is dat de belastingaangifte in Deventer zorgvuldig gedaan wordt, is het uitbesteden ervan vaak een goede optie.



Het administratiekantoor in Lochem maakt een duidelijk inzicht

Add-link

Het administratiekantoor in Lochem staat voor je klaar wat betreft zaken omtrent de financiële administratie van je onderneming. Steeds meer ondernemers hebben veel werk te doen en hebben geen tijd en zin meer om ook nog tijd te besteden aan de administratie. Dat neemt alleen niet weg dat de administratie juist een onwijs belangrijk onderdeel is van je onderneming en je dit niet mag vergeten of mag laten verslonzen. Dit kan namelijk behoorlijke gevolgen hebben voor je onderneming. Maar door het te gaan afraffelen schiet je ook niet veel op. Door het administratiekantoor in Lochem het werk voor je te laten doen heb je hier geen last meer van, want alles wordt  van je overgenomen en je hoeft zelf weinig te doen. Je weet zeker dat alles op een goede manier wordt uitgevoerd en dat geeft je een goed gevoel. 

Mogelijkheden

Wat de mogelijkheden zijn op dit moment, maar ook voor in de toekomst komt allemaal voort uit de administratie van je bedrijf. Het administratiekantoor in Lochem zorgt ervoor dat dit allemaal inzichtelijk wordt gemaakt, zodat je zeker weet wat je allemaal moet gaan ondernemen en hier geen onzekerheden over hebt. Misschien liggen er wel kansen voor het oprapen wanneer je een overzichtelijke administratie hebt. Daar kom je alleen maar achter wanneer er ook echt aandacht aan wordt besteed. 

Professionele blik

Het administratiekantoor in Lochem zal met een professionele blik aan de slag gaan en binnen een korte tijd al duidelijkheid scheppen over hoe de zaken ervoor staan. Daarnaast wordt alles voor je bijgehouden. Dus alles wat er binnenkomt wordt voor je uitgevoerd door de administrateur van het administratiekantoor in Lochem. Alles is ten alle tijden up to date. Je weet nu zeker dat je geen kansen misloopt en dat is ook iets wat je niet wil riskeren met een onderneming.

Je volgende koopwoning

Je volgende koopwoning.

Wanneer je een andere woning gaat kopen, omdat je misschien een andere baan hebt en dichter bij je werk wil wonen, komen er heel wat vragen op je af. Voordat je op huizenjacht kunt gaan moet je weten of je de bestaande hypotheek kunt oversluiten en eventueel meer kunt lenen. Daarvoor is het belangrijk dat je eerst een hypotheekadvies gaat vragen bij een hypotheekadviseur. Voordat je een nieuw huis kunt kopen, moet je weten wat je voor je huidige woning kunt ontvangen. Nu kun je alle zaken zelf regelen, maar je kunt beter in zee gaan met een aankoopmakelaar. Hij of zij zal dan alles voor je regelen. Ook zal de aankoopmakelaar je kunnen begeleiden in de verkoop van je huidige woning. Voordat de makelaar daadwerkelijk voor je naar een geschikte woning kan gaan zoeken zal er eerst een uitvoerig gesprek plaatsvinden. De makelaar moet weten waar je wilt wonen en wat de wensen zijn voor de nieuwe woning. De aankoopmakelaar zal mee helpen zoeken naar de geschikte woning en over de aankoopprijs onderhandelen. Natuurlijk ben je niet verplicht om van de diensten van een aankoopmakelaar gebruik te maken, maar het is wel handig. Het is handig als je zelf weinig tijd hebt om op woningjacht te gaan of als je niet weet waar je allemaal op moet letten als je een woning gaat bekijken. Ook zal de aankoopmakelaar je met raad en daad bijstaan als er onderhandeld moet worden.

Werkzaamheden van een aankoopmakelaar.

Het officiële takenpakket van een aankoopmakelaar ligt nergens vast. Je moet daarover zelf goede afspraken maken. De aankoopmakelaar zal helpen bij het zoeken naar een geschikte woning, het regelen voor de bezichtiging, het onderhandelen over de prijs en het begeleiden voor de koopakte en de notaris.

Een aankoopmakelaar ziet eerder dat er een woning te koop wordt aangeboden dan dat jezelf zou kunnen ontdekken. Het gebeurt ook soms dat een makelaar de woningeigenaren van een bepaalde woning benadert om te vragen of ze misschien van plan zijn om de woning te verkopen. Hij zal ook kijken of de woning die je wil hebben wordt aangeboden voor een geschikte prijs. De aankoopmakelaar zal kijken naar vergelijkbare huizen die in de omgeving zijn verkocht.

Het bezichtigen doe je samen met de aankoopmakelaar. Hij kijkt met een neutrale blik op de woning die je graag wil hebben. Hij kijkt naar de bouwkundige staat, onderhoud van de woning, bestemmingsplan van de omgeving, isolatie en de omgeving. Na de bezichtiging worden de voor- en nadelen op een rijtje gezet. Je krijgt dan een advies over de woning. Ook is het in veel gevallen verstandig om een bouwkundige keuring uit te laten voeren, zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

Wanneer alles bekend is zal er met de bewoner onderhandeld worden over de prijs. Word je het eens dan kan de koopakte worden opgesteld en kan er bij een notaris de overdracht plaatsvinden. Voor de koop van een nieuwe woning komt heel wat kijken. Laat de werkzaamheden uitvoeren door een aankoopmakelaar, zodat er niets wordt vergeten.

 

 

https://www.harmsbakx.nl/hypotheek/hypotheekadvies-apeldoorn-kampen-onafhankelijke-hypotheekadviseur

Rapportages in de Keeping app

Add-link

Keeping heeft besloten om ook het downloaden van rapporten in de mobiele app mogelijk te maken. Veel gebruikers van Keeping wilden graag toegang hebben tot de rapportages in de Androidapplicatie. In de nieuwste versie van de urenregistratie app van Keeping is dit mogelijk gemaakt! In deze app kun je jouw uren registreren en heb je altijd en overal inzicht in jouw tijdsregistratie.

Wil jij ook gebruik maken van deze nieuwe feature? Ga naar de App Store of Google Play Store op je mobiele telefoon en update de urenregistratie app van Keeping naar de meest recente versie.

Uren registreren in de app

Een tijdje terug hebben we in een blog post aangegeven dat Keeping haar rapportages naar de mobiele applicaties zou brengen. De afgelopen weken is hier hard aan gewerkt en is het eindelijk zo ver.

Voor je gebruikersrapportages:

Menu → Mijn gebruikersrapport

Voor je organisatierapportages:

Menu → Organisatierapport

De rapportages zijn toegevoegd per periode, project, taak en klant, zoals we ook al gewend waren op de website van Keeping. In de Keeping urenregistratie app heb je altijd toegang tot je eigen gebruikersrapportage. Daarnaast kun je ook de rapportages van je teamleden en organisatie inzien. Je stuurt nu gemakkelijk even een Pdf’je via e-mail of bewerkt snel een Excel-bestand op je telefoon.

Zo kun je onderweg altijd nog even inzien hoe de verdeling van je uren op dat moment is. Tijdregistratie was nog nooit zo makkelijk! Wil jij ook het gemak ervaren van moeiteloze urenregistratie in de Keeping app?

We wensen je veel plezier bij het gebruiken van de rapportages in de app. Keeping biedt een compleet pakket, zodat jij jouw urenregistratie optimaal kan regelen! Ervaar het gemak van moeiteloze tijdregistratie zelf door jouw uren te registreren in de app van Keeping.

https://keeping.nl/urenregistratie-app

Accountant Oldenzaal geeft eerlijk financieel advies

Add-link

Woon je in de omgeving van Oldenzaal en zit je met je handen in het haar, omdat je financieel niet meer weet wat je moet doen? Dan is accountant Oldenzaal de perfecte oplossing voor jou als particulier of als zakelijke klant, oftewel onderneming of bedrijf. Financiën is wel een probleem waar veel mensen tegen aanlopen, en daarnaast is het natuurlijk als particulier, maar zeker als bedrijf een van de belangrijkste zaken waar je goed voor moet zorgen. Het is dan ook een uitkomst om een accountant in te huren. 

Keurmerk

Accountant Oldenzaal is een bedrijf dat aangesloten is bij de Beroepsorganisatie van Accountants, dit geeft een veilig gevoel voor een klant. Financiën is iets wat je niet zomaar uit handen geeft, en laat staan iemand überhaupt al je financiën laten zien. Doordat het een AA-geregistreerd bedrijf is, geeft dit dus meer zekerheid voor de klanten. 

Advies

Accountant Oldenzaal voorziet de klanten van een goed en passend financieel advies. Er wordt natuurlijk goed gekeken naar de jaarrekening van de klant, maar daarnaast biedt accountant Oldenzaal meerdere mogelijkheden en kijken ze graag nog met je mee voor je lange termijnplanning. Samen met de klant gaat accountant Oldenzaal in overleg, en kunnen zij eventueel dagelijks, wekelijks of maandelijks rapportages opstellen met betrekking tot het management en de financiën. Dit neemt een hoop werk van de klant over. Hierdoor ben je als klant op jouw eigen gewenste moment p de hoogte van je situatie. Dit kan allemaal bij accountant Oldenzaal.

Toekomstbeeld

Samen met de klant kijkt accountant Oldenzaal naar de doelstellingen van een bedrijf en biedt hierbij een passend totaalpakket aan, om de klant zo goed mogelijk te helpen. Er wordt veel advies aan de klant gegeven, waar het bedrijf dan zelf mee aan de slag kan gaan. Mocht je daar geen tijd voor hebben kan accountant Oldenzaal ook de administratie, het belastingadvies en financiële vraagstukken van de klant overnemen, om zo veel mogelijk hulp te bieden. Daarnaast wordt de klant door accountant Oldenzaal ook geholpen bij het ondernemingsplan.