Dienstverlening

Boekhouden zelf doen of laten doen

Boekhouden zelf doen of laten doen

“Een boekhouder inhuren voor de administratie? Is daar geen app voor?”

Een opvatting die je zeker bij zzp’ers en kleine ondernemingen nogal eens tegenkomt. Waarom zou je immers geld betalen voor een boekhouder, wanneer je met behulp van boekhoudsoftware ook zelf een balans op kunt stellen? Veel kan geautomatiseerd worden en de technologie wordt steeds beter en slimmer. We leven tegenwoordig in een wereld leven waar auto’s zelf leren rijden en telefoons in staat zijn om onze muzieksmaak te leren herkennen. Wat simpele boekhoudsoftware zou dan geen enkel probleem meer moeten zijn, toch?

Maar toch – ondanks alle technologische vooruitgangen – blijft de vraag naar goede boekhouders nog altijd groeien. In 2019 is er zelfs meer vraag dan aanbod. Waarom zijn boekhouders dan nog steeds zo belangrijk? En hoe weet je wat je moet kiezen: een boekhouder, een app, of misschien allebei?

Software kan een boekhouder (nog) niet vervangen
Ja, het klopt dat veel financiële gegevens vrij simpel in een Excelsheet gezet kunnen worden. Sommige software gaat nog een stap verder en plaatst alle baten en lasten automatisch in nette kolommen. Maar wat dan? Kan een computer hieruit opmaken welke kosten ‘onnodig’ zijn? Weet software precies voor iedere mogelijke situatie te zeggen hoe fiscale wetgeving het beste toegepast kan worden, of kan het garanderen dat je zelf alles wel correct hebt ingevoerd? En bovendien: kan de software net zo slim als een mens bedenken waar onverwacht nog extra voordeel behaald kan worden? Veel apps bieden wel wat functionaliteit om hierin tegemoet te komen, maar aan het eind van de dag zijn computers simpelweg nog niet slim genoeg om de werkervaring van een specialist te vervangen.

Het beste van 2 werelden: hybride boekhouding
Een boekhouder huren heeft dus onontkenbare voordelen voor een bedrijf, maar de kosten van zo’n specialist kunnen vrij pittig zijn voor kleine ondernemers en zelfstandigen. Daarom is er de laatste tijd een trend te zien van kleine ondernemers die kiezen voor een mix tussen gedeeltelijk de boekhouding zelf doen en een gedeelte uitbesteden. Standaardwerk zoals het invoeren van alle gegevens zijn tegenwoordig tenslotte relatief eenvoudig zelf te doen dankzij apps, wat betekent dat dat soort uitbestedingskosten bespaard kunnen worden. Vervolgens kan een professionele boekhouder ingeschakeld worden om de gegevens te controleren met de ervaring van een specialist, op een manier die computers nog niet kunnen. Zo blijven boekhoudkosten dankzij handige software ook voor zzp’ers betaalbaar, maar boeken ze wel de extra winst die alleen een echte boekhouder weet te bewerkstelligen.

Laat een lokale boekhouder je adviseren over het automatiseren van je bedrijfsprocessen.

https://boekhouder-offertes.com/

De voordelen van het uitbesteden van uw loonadministratie

Bent u onnodig veel tijd kwijt aan het bijhouden van alle administratie? Administratie uitbesteden is wellicht een grote voor u. Toch zitten er erg veel voordelen aan uw loonadministratie uitbesteden en salarisadministratie uitbesteden. Benieuwd naar de voordelen van het uitbesteden van uw administratie? U leest het in deze blog.

Uw administratie uitbesteden?

U kunt in sommige gevallen prima uw administratie zelf bijhouden, maar u kunt ook uw administratie uitbesteden. Sommige kleinere bedrijven kunnen gemakkelijk zelf hun administratie doen. Maar soms is er geen keus. Zo heb je een accountantsverklaring nodig bij de besloten vennootschap als ondernemingsvorm bijvoorbeeld. Sommige bedrijven hebben dus verplichtingen. Het uitbesteden van de administratie biedt een uitkomst wanneer u hier onnodig veel tijd aan kwijt bent of merkt dat u kennis op dit gebied tekort komt. Een correcte en overzichtelijke administratie is essentieel voor een succesvolle onderneming. Een goede financiële administratie geeft belangrijke inzichten in de situatie van een bedrijf.

Wat valt er onder administratie?

Hoogstwaarschijnlijk bent u geen ondernemer geworden om uren per maand te besteden aan een saai Excel-bestand, toch? Mensen die werkzaam zijn bij een administratiekantoor weten veel beter aan welke wetten uw administratie dient te voldoen. U kunt verschillende soorten administratie uitbesteden. Bijvoorbeeld salarisadministratie, loonadministratie, maar ook belastingaangiften of het opmaken van facturen. Zeker zijn dat uw administratie goed verloopt? Besteed dan niet zelf onnodig tijd hieraan en besteed het uit. Houd u zich vooral bezig met andere belangrijke zaken of leukere zaken!

Administratieve dienstverlening ZZP en MKB

Sommige bedrijven zijn goed in de administratie van ZZP’ers, terwijl andere bedrijven beter zijn in de administratie van een MKB. Wilt u uw administratie uitbesteden? Kijk dan goed naar wat voor bedrijf u kiest. Een boekhouder voor ZZP’ers heeft waarschijnlijk niet de capaciteit voor de administratie van een MKB. Ook de ervaring van het bedrijf speelt een kleine rol. Een bedrijf dat taken uitvoert voor soortgelijke bedrijven weet al wat van deze bedrijven. Zo kan het kantoor uw administratie gemakkelijker bijhouden met alle bijbehorende regels en wetten.

Bent u op zoek naar een boekhouder in Valkenswaard? Dan bent u bij AD-Vi aan het juiste adres. Nauwkeurig en correct verwerken wij uw administratie. Zo houdt u meer tijd over voor andere belangrijke werkzaamheden!

https://www.advi.nl/

Ken de symptomen van depressie om daarop te kunnen anticiperen

Ongetwijfeld is depressie één van de ernstigste psychische aandoeningen, die kan worden veroorzaakt door vele factoren: klinisch of psychologisch of een combinatie en een accumulatie van beide, hoewel de belangrijkste oorzaak van depressie vaak een opeenhoping van stress is. 

Omdat depressie altijd en overal kan opkomen, zonder dat we het ons realiseren, is het cruciaal om de symptomen van depressie te kennen, zodat we kunnen anticiperen en zo snel mogelijk wat hulp kunnen krijgen, omdat het de depressieve persoon kan wegleiden van het normale leven, erger nog, het tot zelfmoord kan leiden.

Wees heel voorzichtig als jij of iemand die je kent problemen heeft zoals:

  • Moeilijkheden om zich op een detail te concentreren of iets uit het hoofd te leren; het is ook moeilijk om beslissingen te nemen.
  • Veelvuldige gevoelens van vermoeidheid en gebrek aan energie, die gepaard gaan met rusteloosheid.
  • Je altijd schuldig, verdrietig, leeg, niet waardig, hopeloos, pessimistisch en hulpeloos voelen.
  • Moeilijkheden om ‘s nachts te kunnen slapen, wakker zijn in de vroege ochtend of niet veel slaap kunnen verdragen.
  • Het verliezen van interesse voor elke activiteit, die je eerder leuk vond en graag deed.
  • Te veel eten of de eetlust verliezen.
  • Sommige pijnen, hoofdpijnen of andere problemen hebben die niet verdwijnen bij een klinische behandeling.
  • Altijd aan zelfmoord denken en daarom veel dingen doen alsof je je wilt voorbereiden om het leven te verlaten, zoals het doen van een doodswens of alles in orde brengen.

Als je denkt dat iemand die je kent, de bovengenoemde problemen heeft, zoek dan naar een psycholoog of een psychiater om een nader onderzoek te laten doen en om na te gaan of jouw beoordeling juist is of niet.

Omdat niemand bestempeld wil worden als ‘gek’ of ‘van ‘t padje’ is er misschien een klein trucje misschien nodig om je gedachten te bevestigen als je vermoedt dat een van je vrienden of familieleden in depressie verkeren. Organiseer bijvoorbeeld een informele ontmoeting tussen jou, de psycholoog en de persoon die hulp nodig heeft. Laat je vriend maar denken dat het slechts een vriendelijke sociale bijeenkomst is zonder te weten wat de echte bedoeling van de bijeenkomst is. Na enkele momenten heeft de psycholoog misschien al wel een idee of jouw vriend depressief is of niet.

Als er aanwijzingen zijn dat jouw vriend mogelijk in een depressie verkeert, vraag dan de psycholoog om advies over wat er moet gebeuren, om volledig te bevestigen of het een depressie is of niet zodat je er op kunt anticiperen.

https://www.depsycholoog.nl/eindhoven/

Een schone lucht van levensbelang

Voorkom gezondheidsklachten bij het personeel

Het komt steeds vaker voor dat personeel bij bedrijven waar met chemische stoffen werkt te maken krijgt met ziekteverzuim. Dat ziekteverzuim komt voor de meeste werkgevers als een verrassing uit de lucht vallen. Wat werknemers niet weten is dat dit heel gemakkelijk te voorkomen is. De meeste gezondheidsklachten komen namelijk niet voort uit de lichamelijke zwaarte van het werk wat wordt uitgevoerd. De lucht in een bedrijf is doorgaans de boosdoener waardoor mensen schadelijke gassen inademen. Dat probleem zal zich niet alleen voordoen in de petrochemische industrie; ook personeel bij bijvoorbeeld een tankstation krijgt ermee te maken. De gassen die horen bij diesel en benzine zijn namelijk minstens net zo schadelijk voor de gezondheid. Een PID meter behoort dan ook bij steeds meer tankstations tot de standaard uitrusting van het personeel.

Gasdetectie om problemen te voorkomen

Een PID meter is een apparaat ter formaat van een portofoon. Het kan heel eenvoudig door het personeel worden gedragen. Op het moment dat er schadelijke gassen in de lucht dreigen te komen wordt er een waarschuwingssignaal afgegeven. Daardoor kunnen personeel en klanten op een vroeg tijdstip worden geëvacueerd. Het probleem van ademhalingsklachten wordt dan ook vanaf een pril begin in de kiem gesmoord.

Instructie en levering

Je kan echter als werkgever niet volstaan met enkel het aanleveren van de benodigde apparatuur aan het personeel. Er zal meer te pas moeten komen aan het effectief functioneren van de apparatuur. Het personeel moet worden geïnstrueerd, en dat is een zaak die je het beste kan uitbesteden aan een goed beveiligingsbedrijf. Daar werken namelijk instructeurs die niet enkel apparatuur leveren. Er wordt vanuit een compleet beveiligingsbedrijf ook voorzien in een mogelijkheid om het personeel op te leiden. Op die manier neem jij als ondernemer een totaalpakket af waardoor veilig werken voor de hand ligt.  

Waarom het inhuren van een zakelijke coach een goede investering is

Het heeft vele voordelen om een persoonlijke loopbaancoach te hebben, wij bij Ivpp – loopbaanadvies Amsterdam, hebben een aantal redenen hieronder samengevat:

Recente onderzoeken hebben aangetoond dat bedrijfscoaching een opkomende industrie is en is zelfs de op één na snelst groeiende industrie ter wereld. Zakelijke coaching is vergelijkbaar met sportcoaching – zoals een sportcoach die een atleet coacht en traint om beter te worden, helpt zakelijke coaching niet alleen bedrijven om georganiseerde plannen voor elke uitdaging die ze tegenkomen te maken, maar het helpt ook om die plannen in gang te zetten.

Bedrijven, die een zakelijke coach inhuren, pakken uitdagingen met een plan aan en ontwikkelen een bedrijfsstrategie op basis van een mening van een ondernemer die van buitenaf tegen de zaken aan kijkt: de business coach. Op deze manier kan de bedrijfseigenaar alles bereiken wat hij wil.

Bedenk eens wat er zou gebeuren als een atleet geen coach had. Hij zal misschien dezelfde dingen blijven doen, die al vele malen eerder voor hem hebben gewerkt en dat kan een tijdje goed blijven gaan. Maar uiteindelijk zal de concurrentie hem voorbij streven omdat hij dezelfde dingen blijft doen en niet noodzakelijkerwijs beter wordt in zijn sport of in zijn vaardigheden.

Dit geldt ook voor het bedrijfsleven. Met alle veranderingen in de sector, innovaties en managementstrategieën kunnen bedrijfseigenaren niet hetzelfde blijven doen wat ze altijd al hebben gedaan, want uiteindelijk zullen concurrenten ervoor zorgen dat ze hen voorbij streven.

Geweldige leidinggevenden staan altijd open voor en zijn bereid om nieuwe tools en tactieken voor succes te ontdekken.

Als je bereid bent om zakelijke ondersteuning voor jouw bedrijf te zoeken, kan een bedrijfscoach je helpen met:

• Het opbouwen van betere teams.
• Meer winst te behalen.
• Meer tijd voor jezelf te krijgen om jouw bedrijf beter te kunnen runnen of tijd door te brengen buiten jouw bedrijf
• Een betere dagplanning te maken en om jouw producten en diensten beter en rendabeler te maken.
• Meer cashflow te genereren
• De juiste technologie, van computers tot telefoonsystemen, voor jouw bedrijf te kiezen.
• De cijfers te bepalen die jouw bedrijf zullen laten groeien en naar een grotere winst zullen leiden.

Zakelijke coaching is één van de meest effectieve manieren om in elk soort bedrijf exponentiële (versus incrementele) groei te krijgen… en het is misschien wel de beste manier om dit ook voor jouw bedrijf te laten gebeuren.

Ga naar voor meer informatie over hoe zakelijke coaching jouw bedrijf kan helpen naar: Coach Amsterdam – http://www.ivpp.nl/coaching-amsterdam/

https://www.ivpp.nl/coaching-amsterdam/

Zo vindt u een goede partije voor mediation in Breda

Zit u midden in een scheiding en komt u er samen niet uit? Uiteraard wilt u alles zo goed en zo snel mogelijk geregeld hebben. In dit artikel hebben we een aantal handige tips die u kunnen helpen in de zoektocht naar een goede mediator in de regio Breda.

Wat komt er allemaal op u af bij een scheiding en wat moet u gaan regelen?

Het komt best vaak voor dat de partners er onderling niet uitkomen, dan is het niet onverstandig om te denken aan iemand die u hierbij kan ondersteunen. Een advocaat is een oplossing, maar vaak een dure. Kunt u samen nog aardig overweg? Is de intentie er om er samen uit te komen en onderling alles te regelen? Dan is een mediation bureau in de regio Breda de meest logische oplossing. Mediation helpt bij het verdelen van de inboedel, het financiële stuk zoals partnerpensioen, alimentatie en de woning. Ook zorgt mediation in Breda ervoor dat de communicatie tussen u en uw partner goed blijft verlopen.

Wanneer heeft u recht op partnerpensioen?

Als u gaat scheiden heeft uw ex-partner wettelijk recht op een deel van uw pensioen. Hoe deze verdeling precies is vastgelegd, is wettelijk bepaald. Heeft u recht op partnerpensioen, maar weet u niet hoe u hier aanspraak op maakt? Of is uw partner ervan overtuigd dat u geen recht heeft op partnerpensioen? Mediation Breda kan u adviseren en ondersteunen bij al dit soort vragen. In uw pensioenregeling vindt u een hoop informatie over hoe uw (partner-)pensioen is geregeld. De wet bepaalt dat al het partnerpensioen dat is opgebouwd tot de scheiding naar de ex-partner gaat. Dit geldt bij een scheiding, maar ook bij het beëindigen van een geregistreerd partnerschap. Komt u er zelf niet uit? Een mediation bureau in de regio Breda kan u hier goed bij helpen.

Wat kan een mediation bureau voor u doen?

Een mediation bureau staat tussen conflicten in, waardoor er meer ruimte ontstaat voor oplossingen. Mediators zijn onafhankelijk en onpartijdig. Ze kiezen dus geen kant en hebben geen vooroordelen. Ze zijn er om ervoor te zorgen dat alles zo goed mogelijk opgelost word. Vaak blijkt dat het met mediation best mogelijk is om tot een gezamenlijke oplossing te komen waarbij alle betrokkenen tevreden zijn. Voordeel hiervan is dat u niet naar een advocaat of rechter hoeft. Dit scheelt niet alleen in tijd en energie maar ook een hoop in de kosten. Stel u wilt bijvoorbeeld aanspraak maken op uw partnerpensioen, maar uw ex-partner vindt dat u hier geen recht op heeft. Mediation Breda adviseert en helpt u hierbij om tot een gezamenlijke oplossing te komen waar beide partijen vrede mee hebben.

Heeft u hulp nodig bij uw echtscheiding? Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van mediation in Breda of heeft u vragen over het partnerpensioen? Neem dan contact op met een van de mediators van Van den Brekel Notariaat uit Breda.

https://echtscheidingsmediatorbreda.nl/

Een makelaar in Tilburg of Oosterhout helpt u ook met het vinden van een nieuw bedrijfspand

Allround makelaar Van de Water Groep kan u ook helpen wanneer u op zoek bent naar een nieuw pand voor uw bedrijf in Tilburg of Oosterhout. Een makelaar in Oosterhout kan u net zo goed helpen met het zoeken naar uw droomhuis, als naar het vinden van het bedrijfspand dat precies bij uw onderneming past. Een makelaar uit Breda of een makelaar uit Tilburg kan u hier uiteraard ook bij helpen maar in een dorp als Oosterhout is een lokale makelaar vaak veel beter op de hoogte van beschikbare panden of panden die binnenkort vrij komen. Kies hiervoor wel altijd voor een makelaar met een flinke dosis ervaring gezien het netwerk dat zij in deze tijd op hebben kunnen bouwen.

Een makelaar in Tilburg kan u ook helpen met randzaken zoals de taxatie van uw woning

Voor de koop of verkoop van een huis, zeker wanneer u NHG wilt aanvragen, heeft u een gedegen taxatie nodig. Dit bepaalt namelijk mede hoeveel het huis waard is. Niet alleen bij de daadwerkelijke aanschaf of verkoop van een huis, maar ook de administratieve randzaken worden door de makelaar opgepakt. Denk daarbij aan zaken als de taxatie of het uitzoeken van de notaris. En verhuist u naar Breda? Dan treden zij ook op als makelaar in Breda of zelfs als makelaar in Oosterhout. Door een grondige kennis van de woningmarkt kan een lokaal kantoor de waarde van uw huidige of nieuwe woning veel beter inschatten.

Uitgebreide aankoopbegeleiding voor uw nieuwbouwwoning bij een makelaar in Tilburg

Het kopen van een nieuwbouw woning zit iets anders in elkaar dan wanneer u een bestaande woning in Tilburg wilt kopen. De makelaar kan u er alles over vertellen. Een makelaar in Tilburg of een makelaar in Breda zal u dan ook kunnen vertellen hoe snel de lokale markt zich op dit moment beweegt en wat u kunt doen om toch zo snel mogelijk aan een huis te komen. Het is dan ook verstandig of te informeren of het kantoor dat u wilt inschakelen ook kan optreden als makelaar in Oosterhout of andere omliggende dorpen. Vaak liggen de prijzen hier een stukje lager en heeft u wat langer de tijd om te reageren. Neem contact op met een ervaren makelaar uit de regio en vraag aankoopbegeleiding aan zodat u ook in korte tijd een betaalbaar huis kunt kopen.

Binnen korte tijd ieder pand weer in uitstekende staat met dak en vloer coaten

Natuurlijk is het erg vervelend als er door allerlei soorten calamiteiten problemen ontstaan in bijvoorbeeld een bedrijfspand. Zo kan er brand-, roet- of stormschade zijn, maar ook kan er wateroverlast, een explosie of een inbraak zijn geweest. De schade die dan ontstaat, moe door een ervaren en professioneel bedrijf worden hersteld. Soms hoeft alleen schoongemaakt te worden. Het kan echter ook dat meer werkzaamheden noodzakelijk zijn, zoals het opnieuw coaten van dak en vloer. Er wordt dan een coating aangebracht op het dak of de vloer die zorgt dat deze waterdicht en zwaar belastbaar is. Bovendien ziet de vloer of het dak er zo weer mooi uit. Het dak of de vloer coaten na calamiteiten laat u over aan een specialist.  

Reinigingsadvies en werkzaamheden als dak en vloer coaten

Een erkend schoonmaakbedrijf voor bedrijfs gevel reiniging weet precies hoe u te helpen bij het coaten van een vloer of dak. Of bij andere soorten van industriële reiniging. Kies voor een ervaren bedrijf dat expertise heeft op verschillende gebieden. Zo zijn er tal van bedrijven die naast het coaten van dak en vloer ook in te schakelen zijn voor andere werkzaamheden. Wat denkt u bijvoorbeeld van gevelreiniging, graffitiverwijdering, straatwerk en silo onderhoud. Al deze diensten kunnen op professionele, deskundige, betrouwbare en flexibele manier worden verricht. Ook kan een specialist u reinigingsadvies of advies over het coaten van dak en vloer geven.

Dak en vloer coaten tegen gunstige tarieven

Professionele dakcoating of vloercoating hoeft gelukkig helemaal niet zo duur te zijn. Kiest u voor de specialist, dan weet u echter wel zeker dat u profiteert van een goede kwaliteit. Dat is mogelijk. Ga op zoek naar een specialist die reinigingsdiensten, zoals het coaten van een vloer of dak, tegen gunstige tarieven aanbiedt. Door efficiënt te werken hoeft het coaten van een vloer of dak helemaal niet veel te kosten. Een specialist in industriële reiniging kan u dit laten zien. En u krijgt toch altijd de beste kwaliteit. Voor iedere situatie is een passende oplossing en de kwaliteit wordt altijd gewaarborgd.

Diversiteit bij meubels laten spuiten: mogelijkheid voor bewerkt en onbewerkt hout

Bent u een beetje uitgekeken op uw meubels, dan is het misschien een idee om deze te laten spuiten door een specialist. Een nieuw kleurtje op uw meubels doet namelijk heel wat voor de uitstraling van uw huis en voelt voor u alsof u geheel nieuwe meubels heeft. De specialist kan gemakkelijk uw meubels voorzien van een likje verf. Deze houtspuiterij heeft jarenlange ervaring en levert spuitwerk op zowel bewerkt als onbewerkt hout. Hierbij wordt gebruik gemaakt van hoogwaardig materiaal voor meubels spuiten. Deze specialist luistert daarnaast naar uw wensen en zorgt er dus voor dat u uw meubels kunt laten spuiten geheel naar uw woonwensen. Wilt u andere producten laten spuiten, zoals een motorkap? Ook motorkap spuiten of het spuiten van diverse andere producten is mogelijk bij de specialist.

Motorkap spuiten in speciale spuitcabine voor hoogglanswerk

Kan uw motorkap wel een nieuw likje verf gebruiken? Dan kunt u dit laten doen door een professionele houtspuiterij. Deze beschikt namelijk over de juiste vaardigheden en materialen en kunnen bijvoorbeeld uw motorkap spuiten in de spuitcabine. Zo beschikt de specialist over een spuitcabine waarin hoogglanswerk gemakkelijk kan worden gespoten. Diverse auto-onderdelen spuiten, zoals de motorkap, kan op die manier veilig en professioneel worden gedaan. Wilt u diverse andere producten door de houtspuiterij laten spuiten, bijvoorbeeld meubels of deuren? Bij de houtspuiterij kan het allemaal. Zo kunt u bijvoorbeeld bewerkte en onbewerkte houten meubels laten spuiten.

Specialist beschikt over de juiste materialen bij meubels of motorkap laten spuiten

Het is vaak lastig om zelfs uw meubels of de motorkap van uw auto te spuiten. Als particulier beschikt u immers niet over de juiste materialen, waardoor het resultaat al snel slordig wordt. Laat die werkzaamheden dan ook doen door een specialist. De houtspuiterij biedt de uitkomst: die beschikt namelijk wel over de juiste materialen. Zo heeft de specialist diverse spuiten tot zijn beschikking. Elke spuit heeft een andere toepassing. Zo is de ene spuit meer geschikt voor het laten spuiten van meubels, en is de andere spuit meer geschikt voor het spuiten van een motorkap. Daarnaast heeft de specialist het KOMO certificaat, wat betekent dat zij voldoen aan de hoogste milieu-eisen en kwaliteitseisen. De houtspuiterij levert vakwerk!

Solvency II aanleren in XBRL?

Solvency II is een rapport dat financiële instellingen en sommige bedrijven moeten aanleveren bij instanties. Dit gebeurde vroeger op verschillende manieren maar nu is er een standaard gekomen voor het aanleveren ervan en dit is Solvency II XBRL.

Solvency II XBRL bespaart veel tijd en doordat iedereen op dezelfde manier te werk gaat bespaart het ook een hoop verwarring. Door Solvency II XBRL is het mogelijk om het rapport op een veilige en snelle manier aan te leveren. XBRL is namelijk gemaakt voor het delen van financiële informatie over het internet.

XBRL werd ontwikkeld om het delen van financiële informatie over het internet makkelijker en veiliger te maken. XBRL is ook een open standaard wat inhoud dat er geen licentiekosten voor gelden. Door gebruik van Solvency II XBRL kan het ook nooit onderschept worden. Het is zo gemaakt dat het niet onderschept kan worden en mocht dit toch gebeuren op een of ander manier kunnen ze het niet lezen. Alleen de ontvanger kan het lezen en voor een eventuele derde partij is Solvency II XBRL niks meer dan cijfers en woorden door elkaar.

Voor meer informatie over Solvency II XBRL kun je de onderstaande websites bezoeken.